Rode bieten(sap)

04 October 2013

Dat het per dag eten van 2 stuks fruit en 200 gram groenten wordt aangeraden, is algemeen bekend. Maar welke soort groenten en fruit is nu waar belangrijk voor?

Iedere groente- en fruitsoort is uniek en gezond. Echter... te veel fruit is niet aan te raden, fruit bevat naast veel vitaminen ook veel suikers. Groenten mag je eigenlijk onbeperkt eten, deze bevatten naast veel vitaminen, mineralen en antioxidanten ook veel water.

De rode biet is een groente die er uit springt. Er wordt dan ook aangeraden iedere dag een rode biet te eten of te drinken. De rode biet is goed voor je huid, bevordert je sportprestaties en bevat antioxidanten en kankerbestrijdende stoffen. Daarbij stimuleert het je spijsvertering.

Groentesappen zijn op dit moment erg in trek, ook ik ben een groot fan! Het is een combinatie van fruit en groenten. Je krijgt er veel energie van! Ik probeer iedere dag één groentesapje te drinken. De rode biet heb ik er praktisch altijd in. Als ik de rode biet niet in mijn groentesapje heb, dan zorg ik er voor dat ik een gekookte rode biet door mijn salade doe. Ik merk écht dat mijn huid beter wordt en dat ik meer energie gedurende de dag heb, met name wanneer ik dit groentesapje 's ochtends drink.

Mijn favoriete groentesapje wil ik graag met jullie delen! Het enige wat je nodig hebt, (naast de ingrediënten) is een sapcentrifuge. De ingrediënten zijn voor ongeveer 800ml -1 liter, dit kun je dan verdelen over verschillende bakjes, die je vervolgens in de vriezer kunt bewaren.

file

Ingrediënten * 6 granny smith appels * 3 ongekookte rode bieten * 2 citroenen * 1 komkommer

De rode bieten en citroenen even schillen. Bij de appels en komkommer kun je deze gewoon laten zitten! Als bij de citroen het witte wat blijft zitten: dit geeft niets! Waarom niet? Lees dit bij wist je dat?! Alles in de sapcentrifuge en klaar is dit energieke sapje!

Gezond & Energiek